tirsdag, desember 21, 2010

Lappeteppe, underveis..../ Quilt in the process

To my readers in other countries, in English at the bottom..:-)

God morgen, på en mandag med mye snö, like före jul..... :-)

I dag er det kaldt og nesten vindstille ved Öresund. Det har kommet 20 cm. nysnö, og det er vitt og fint ute.
Så lenge det varer..., og det pleier ikke väre lenge.

Lappeteppe......
Nå har jeg sydd 42 firkanter, her ligger det 32 lagt ut i mönster som jeg tror det kommer å se ut. Dette danner midten av teppet, dere kan skimte mitt mönster oppe i hjörnet.
42 biter, med 12x12 cm. håndsöm per stykk, det blir rundt regnet 20 meter håndsöm, inkludert 168 hjörner.

Jeg funderer sterkt på å pröve å sy dem sammen med hverandre på maskin. Å sy selve biten på maskin går ikke på grunn av hjörnene, det blir slett ikke bra.
Jeg får tenkte litt, det er jo en stund til alle 120 biter er sydd, og monteringen kan starte.

Det er godt det er mange lange mörke vinterkvelder för våren er her.. :-)

Hei då.
It's could outside, and a lot of snow, I think we will have a white Christmas.

This is 32 parts off a quilt that is going to be 120 in all.
The pattern I made you can see at the upper left..
So far I have made aprox. 20 meteres in hand sewing, mostly because the corners will not look nice if I use the sewingmachine....
Are wondering if I will use the machine for the "putting all together" in the end.
As I have a lot more parts to finish, I have time to wonder.... and its months untill spring comes....



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar