tirsdag, juni 21, 2011

New rabbit quilt top

Dette ska bli en ny barnequilt.
Jeg lagde fler kaninblokk når jeg lagde det förste teppet, så disse 6 har lagt på gjestesengen og  mast om å bli tatt hånd om.

Nå i helgen tok jeg meg selv i nakken, og fortsatte på denne.
Fikk idéen om hjertene da jeg var på After Work hos Veronica på fredag. Der lagde vi en liten blokk i orange farger, som var en del av et större teppe lagd av Britt-Inger. Det var veldig fint, og fargesprakende. http://hillvalleyquilter.blogspot.com/
http://www.veronicasquiltbutik.se/

Jeg brukte rester av de orange fargene og lagde små hjerter. Fargen tok opp de små blomstene i det olivengrönne blomsterstoffet.
Litt mörkt bilde, men hjertene syns tydelig.
Så er det å få til en bakside.

Så langt har jeg sydd 3 remser i 2 ½ inch av stoffrestene, og har det andre stoffet klart.
Så det er bare å sette seg ved symaskinen.
Fortsetning kommer......
:-)

When I made my first rabbit quilt I made 6 more  blocks, and they have been crying for help for some weeks.....
During the weekend I took the challenge  at last, and continued on the quilt-top.
I was inspired of the colour of the orange small block we made at an After work evening at Veronicas.
The block was one of many in a beautiful  new quilt made by Britt-Inger.
http://hillvalleyquilter.blogspot.com/

I used the the leftovers for small harts, the colour fitted perfectly to the small flowers in the olive-green fabric of the rabbits.
Next: the backside.....
I have made 3 lengths  2½ inch with leftovers from the front, and need to sew together the rest,....
Have a nice week.   :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar