torsdag, august 25, 2011

Ny veska :-), new handbag

 Hei, håper dere har det bra. Sommeren er nesten gått, og vi har vel hatt litt for mye regn og rusk til at vi skal si det har värt kjempeflott...eller?

Det som er bra da er at vi som er "hekta" på quilt har fått tid til litt puslerier.

Denne gangen fant jeg et mönster i det norske bladet "my Quilt", i  nummer  1 fra 2010.
Jeg så veska på  Lillehammer hos  http://www.quiltespesialisten.no/
De hadde sydd opp flere ex av vesken, og den var kjempefin.
Skal sies at eieren av denne butikken er en av de 2  damene bak bladet "my Quilt"
Jeg har tydelig brukt for tjukk vatt, for jeg fikk store problem med den överste kanten, og sömmene rundt påsetting av den övre mansjetten. Hanken ble sydd på annen måte enn i mönsteret, fordi kanten ble for tjukk for å sette maljer i.
Nå ja, det gikk jo bra det også.
Nå mangler jeg bare å sette fast magneten som skal holde mansjetten sammen i toppen.

My latest handbag, from a pattern in "my Quilt" nr. 1 from 2010.
The bags in the shop was very nice, so I had to test it my self.
I probably used too thick batting, because I got problems with the upper egde and the seams, broke one needle......
I changed the strap, the quilt was too thick to use the metal rings in the pattern....
Anyway, its finshed ( I still need to add the magnet to the upper "cuff" to keep the bag closed).

Have a nice day......  ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar