onsdag, januar 14, 2015

Winter in Skåne, and a new tabletopper.... :-)

I Skåne er det vinter når det ser slik ut som dette.....
og det er ca +5 grader
Mörke skyer kommer inn over Danmark, og etter noen minutter så hagler og snör det.
Etterpå er det like grönt.....

 

Winter in Skåne, dark clouds coming in from Denmark. After a few minutes it's halestorm and snow..
+5 C, and after the shower is over, it's green again....  :-)


Jeg har sydd "Kassakvitto" remser av rester fra en top som forhåpentilgvis skal bli en quilt under våren.
Her har jeg brukt A4 ark som kuttes til 2½ inch remser. ( jeg bruker en gammel skjärkniv til dette)

Bitene syes etter som de kommer, eller man legger opp lyse og mörke som passer sammen...
De må väre minst 2½ inch den ene veien, men kan godt väre ulike på lengden.
Når hele remsen er ferdig, renskjärt og ströket kan man sy dem sammen som de er, eller med hele remser mellom. Papiret tas ut når det er sydd sammen.
På det 3dje bildet har jeg tatt ut endel av papieret på den midterste remsen for å vise baksiden.


 



I have been working on a top that's going to be a quilt during spring, and from the scraps I made some paper piecing.
I use an A4 paper cut into 2½ inch, and sew the scraps as it comes....or I mix light and darker colors.
Together with strips of fabric I made this table topper.








Have a nice day. :-)

4 kommentarer:

  1. Denne løperen likte jeg veldig godt! Og en artig teknikk som jeg gjerne vil kopiere.

    SvarSlett
  2. you make my stitching heart smile...thank you for sharing your beauty in stitches

    SvarSlett