mandag, september 21, 2015

Ni-ruter og broderi

For 2 år siden var jeg med  på et blogghopp  hvor man skulle brodere med et spesielt broderigarn.
Dette fikk jeg sendt fra USA, og mönsteret til midtbildet på denne quilten er fra da.
Selve tegningen fant jeg på bloggen til Solveig  Bloch
http://kadusei-kadusei.blogspot.se/

De andre broderte blokk er mitt eget påfunn.

For å bruke dette midtbildet valgte jeg å sy en quilt med helt enkle 9-ruter design.
Gammelt og velprövd mönster som kan tilpasses i det uendelige.

Jeg valgte farger som passer til min kjökkensofa, og da ble det i blå og beige toner.

Baksiden fikk  bli med til oversblevne blokk, for som mitt ene barnbarn sier, "baksiden er så kjedelig farmor."... :-)

Jeg quiltet med rette sömmer på skrå, og i midten på de rutene som ble lagde jeg knuter.

Og slik ble resultatet.










12 kommentarer:

  1. Snyggt, blått o beige är en fin färgkombination.

    SvarSlett
  2. Vilket underbart täcke och jag älskar dina färgval.

    SvarSlett
  3. Så fint det blev. Jag förstår att du känner dig nöjd.

    SvarSlett
  4. Som vanligt lika fint som allt du gör. Ha en bra dag!

    SvarSlett
  5. En kjempefin quilt, og fargene var fine sammen .
    Ha en god uke videre :)

    SvarSlett
  6. What a nice quilt with a perfect backing! I like the pictures you show us here.
    KATRIN W.

    SvarSlett
  7. Kjempefin. Jeg liker de fargene du brukte. Sånn fin kombinasjon

    SvarSlett
  8. Så snygg din kvilt är i den färgkombinationen och kviltningen är och också jättefin! Kram

    SvarSlett
  9. Den var flott!! Utrolig fine farger sammen. Og så artig å se et av mine tegninger bli brukt slik. Likte veldig godt teppet ditt "Miss Marples Garden" også. Nydelige farger.

    SvarSlett
  10. Inga this is beautiful.. gosh I miss you..how are you this season...what you are up to

    SvarSlett