mandag, desember 19, 2011

Lovikka vanter, Swedish mittens

Jeg fikk et önske fra en venninde om å strikke Lovikka- vanter. Det er förste gang jeg har strikket slike fordi dette er svenske vanter, og jeg har alltid strikket norske vanter..  :-)
Så dette er mitt förste forsök, og det var morsomt.
Par nr. 1 ble litt mindre enn det jeg hadde beregnet, så det fikk bli et par nr. 2.
Nå er de klare, og blir sikkert julegave til en liten jente, eller 2.

I knitted this type of mittens for the first time, and it was fun. The left ons turned out to be a little too small, so I made a second pair. Hopefully they will be the correct size.  :-)
A Christmas gift to a little girl....
Have a nice day.

2 kommentarer:

  1. Hei, du har vunnet give away hos meg! Send meg addressen din så kommer det pakke i posten!
    deilige votter du har strikket:)

    SvarSlett
  2. Hei Bente
    Tusen takk for gevinsten. Gleder meg til å se den.
    Adr. får du i en mail.
    Ha en riktig fin jul.
    Klem Ingrid

    SvarSlett