mandag, juni 13, 2011

Nice weekend, :-), beautyful flowers on the second floor, rapport fra "trappan"

Hei,
Jeg har lagd en liten hage på trappan i 2. etg.
Her er klatreplanter, nelliker, roser, krydder, mm.
På dette bildet er en busknellik, sådd i fjor, og den har overvintret i en metallkrukke, hengende på veggen.
Nå står den i full blomst, og fargen matcher pelargonene i blomsterkassen på trappegelenderet.
Dette visste jeg ikke da jeg kjöpte pelargonene, så det er ren flaks.
Slyngplanten, tror den heter New Dawn, har blomstret av for i år, den hadde masser av lys lilla/rosa blomster.
Om jeg er heldig kommer det blå blomster på den andre slyngplanten senere i sommer.
I den större potten nedenfor ( sammen med slyngplantene) står en vanlig potterose, som jeg kjöpte til min mann for 4 år siden.
Etter at den hadde blomstret av innomhus satte jeg den ut,  og der har den stått siden. Den har overvintret 3 vintre, og nå står den full med knopper, og noen har slått ut.



I balkongkassene står pelargoner, men også en strandnellik som blomstrer 3dje året på rad. Det er utrolig at en slik vekst kan overvintre i de små kassene, og med den vinteren vi hadde nå sist.
Det var så mye snö, (se bilder fra i vinter, innlegg fra 21ste. dec.2010) og lange kalde perioder, så man skulle tro at alt hadde frosset.
men... det var liv i de små kvistene tross alt.

En liten rogn slo rot i fjor sommer i en av kassene på innsiden av rekkverket. Jeg lot den stå, og den kom igjen i sommer. Nå har jeg klippet toppene, så får vi se om jeg kan få til en kompakt krone på den.

Som dere ser har vi hatt strålende vär i helgen.

Pictures of  flowers on my staircase.
Have a nice week.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar