tirsdag, november 29, 2011

Fór til skinnvotter- toving, felted mittens

Strikket et par innervotter til noen skinnvotter jeg tok ut det gamle foret av. Jeg fryser ofte på tommelen og på fingertuppene, så derfor ble mönster der, for da blir det litt tykkere. Jeg hadde noe restegarn, så det ble litt fri fantasi.
De ser litt uformelige ut, men de skal toves, og da blir bedre.

I knitted a new pair of innermittens to some old leather mittens I had.
Pattern knitted on the tumb and for the fingertips, where I'm most cold. The mittens get thicker, and I had some yarn left over from other mittens, and som free fantasie....
After felting, see next picture.

Strukturen blir annerledes etter toving.
Tommene er tykke og lodne, og överst er det også riktig tett og mykt. Hele votten er lodden.

The structure is completely changed after felting.
Her et par fingervotter jeg strikket tidligere. De var litt store, så etter en tur i vaskemaskinen ble helt passe.
Lodne myke og gode.
A pair of gloves I knitted some time ago. They was a little bit too big, so I felted them. Afterwords they fitted just perfect on my hand.
And so warm nice and soft.........
Passer perfekt for min hånd. Perfect for my hand.
Have a nice day. :-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar