søndag, januar 01, 2012

Happy New year :-), and a Garter Stripe Square handbag......

Til alle mine trofaste lesere, håper dere har hatt en fin jul, og er friske og opplagte til å starte på den nye året, med alle utfordringer som kommer. :-)

Symaskinen min har hvilt seg fra den 21st. desember, og det har värt strikkepinner i fokus, når man hadde litt tid i sofaen...
Min datter har bestilt en" Garter stripe square handbag", og her er så langt jeg har kommet.
Det er ferdig strikket 22 stk. firkanter, og jeg har begynt på hanken.
Den skal väre laaang. Jeg strikker i Rauma Finull.

Nå må jeg feste alle 88 trådendene, de i det mörke garnet bruker jeg til å sy sammen firkantene. De skal sys med annenhver snudd, så det danner et rutemönster. Når alt er sydd sammen skal det hele i vaskemaskin for toving.

I have started on a new" Garter Stripe Square handbag". All 22 psc are knitted, and I have started on the strap. All 88 loose treads need to be fixed, and the darkest one's will be used to sew together the squares...

I Limhamn er det i dag +7 grader, og ikke mye vinter å se.
Gresset er litt brunaktig, men det kommer vel av at vi i går natt hadde vinterens förste -grader.

Mine Mårbacka pelargoner har vinterseseong på vår innglassede balkong, men det ser ut som om de tror det er sommer enda.
De får veldig lite vatten, men envises med å blomstre enda.
Dette skal jo väre en hvileperiode.....

To all my fellow bloggers, hope You all had a pleasent Christmas, and are fit for fight to start the New Year 2012 .....  :-)
My Mårbacka geraniums must have misstaken January for another time of the Year..... I hardly give them any water, but they continue flowering, on my covered balcony.
Mine andre pelargoner har også litt feil på årstiden, selv om de er litt tufsere enn i sommer.

This one's also are misstaking the time of year...
Probably we will have som problems with the start of the season in March, because they did not rest so fare.....

Have a nice day....   :-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar