fredag, mai 04, 2012

Out of season... ;-)

Jeg har strikket sokke-töffler....
Det er lenge til höst og vinter, heldigvis, men jeg fikk idéen hos Tovepia, http://tovepia.blogspot.se/ 
og fant frem garn og gjorde en test.
De ble slettes ikke helt ille. Jeg gjorde litt endringer i mönsteret, og tilpasset str. til 37/38.
I disse brukte jeg Östlandsgarn samt Lidl's sokkegarn.... (dobbel tråd)
De ble utrolig myke og tykke etter toving.

I tried this pattern  and idea I found in Tovepias blogg. Just changed the size to fit 37/38, and  I used double yarn.
They turned out soft and thick after felting.....
I will not freeze when its winter again.... but that's a loooong time ahead...
Have a nice weekend.
;-)

3 kommentarer:

  1. Hei, og takk for hyggelig besøk hos meg :)

    Lommetøflene er kjempemorsommme å strikke, og veldig enkle. Oppskriften jeg har brukt er denne:

    http://blogg.hobbyboden.com/hedvig/index.php/2006/02/21/p5691

    Men vet at det finnes mange varianter der ute :)

    Lykke til!

    SvarSlett
  2. Hei på deg, så trivelig at du strikket dem, og takk for at du linket;)
    Sikkert mange typer garn som går, men jeg holder en knapp på Cortina soft, det tover godt og tøflene blir stødige.
    Ha ei flott og forhåpentligvis vårlig helg, klem fra mæ;)

    SvarSlett
  3. Fina tofflor du har stickat och man behöver inte vänta ända till hösten för att ha dem, här väntas det snöslask till helgen! Ha en skön helg!
    P.S. Fina tyger och mönster i ditt förra inlägg!

    SvarSlett