tirsdag, februar 22, 2011

Liten hund, stort monument... og symaskinproblem! :-(

I dag var det -6 grader når vi gikk tur. ISkaldt på kindene.
Dette monumentet fra krigens dager ligger ytterst på den ene enden av Ön på Limhamn.
Den gamle tiden i forgrunnen, og den nye i bakgrunden med broen til Köbenhavn.
Liten Zeke, som tror han er stor hund......

Han er dog stolt pappa til flere valpekull, deriblandt Simon & Thomas's Perrcy og Phuter (trolig feilstavet)
Men han er litt redd for andre som kommer for fort på......
Best å väre på vakt.

Jeg quiliter på en bordbrikke, og undertråden bare ryker..... !!
Hva gjör man med sånt??
Når jeg syr rettsöm og broderi med vanlig pressfot er det ingen problem. Så snart jeg får på stoppefoten og tar bort trykket på stoffmatern går det bare i ball......
Noen som har en ide???

Ha en fin dag.

3 kommentarer:

  1. Hej! Fina bilder! Percy o Potter är de rätta stavningarna, jag hade oxå problems:) Fick de rätta stavn. fr Simon o Tomas:P
    PS "Lånar" bilderna på Zeke, till min FB. DS

    SvarSlett
  2. Hei og tusen takk for hilsen på bloggen min! For en herlig hund du har. Vi har hund vi også og det er så koselig, de gir så mye glede :o) Jeg har prøvd meg litt på frisøm, og går på kurs nå. Det jeg har funnet ut er veldig viktig er å rengjøre spolehuset, slik at det er fritt for støv. En annen ting er at undertråden ikke må være løs på spolen, hvis du skjønner hva jeg mener, den må være fast spolet på. Anbefaler deg å ta en tur innom http://afewscraps.blogspot.com/, hun har mange tips når det gjelder frisøm ( velg fanen som heter Free Motion Quilting) Lykke til! Merete

    SvarSlett
  3. Hei Merete
    Takk for tipset, jeg skal se på den siden du anbefaler.

    SvarSlett