torsdag, februar 03, 2011

Mitt förste quilt-teppe er klart !! :-)

Det blir litt rar vinkel når det ligger på gulvet som her, men det var ingen hjemme til å holde  det opp for fotografering i går kveld, og jeg var ivrig etter å ta bilder....

Litt matematikk;
Det er 100 enkle firkanter sydd sammen 4 og 4 som er lagt i mönster, alt etter eget hode.
Totalt er det ca. 48 meter håndsöm på enkeltbitene, og ca 10 m håndsöm for å sy bitene sammen.
Man må väre glad i synålen for å starte ett slikt prosjekt......
Baksiden ser slik ut. Den blir litt glattere når jeg får ströket teppet, men nå ser man tydelig hvordan sömmene går i quilten.
Stoffet er naturfarget og blått lin.
Detaljene i de 5 firkantene i midten er  klippet og tegnet på frihånd, og brodert.

På Lördag blir det visning på mötet i Öresundsqulternes "visa och beretta".

Jeg slo min egen tidsfrist som var påsken med flere uker, men det blir ingen ny håndsömsquilt med förste, nå er det symaskin som gjelder for en stund fremover....

:-) Hei då

3 kommentarer:

  1. Så härligt det blev och så mycket handsömnad
    Grattis till ditt första handsydda täcke

    SvarSlett
  2. Så fint ditt täcke blev - ser fram emot att få se det i morgon!

    SvarSlett
  3. Det blev sååå fint!!! Jag vill ha:))

    SvarSlett