mandag, februar 07, 2011

Möte i ÖresundsQuiltarna

Hei

På lördag var det möte i Limhamn. Vi var ganske mange som hadde kommet for å höre på Filippa Naylor som holdt foredrag om  quilting.
http://www.philippanaylor.com/

Hun hadde et fint foredrag om famliens biltur fra Saudi Arabia til England, når de skulle flytte hjem derfra etter 15 år.
Hun fikk mange idéer til mönster underveis, fra gamle steinkolonner til andre spesielle ting i naturen.

Så var det visning av noen av hennes helt fantastiske tepper.
Se på disse detaljene.......
Det glitret i de mange små metallbitene hun hadde sydd inn.

Detaljer fra et av hennes andre tepper.
Se de flotte linjene og det intrikate mönster i quiltingen.
Ikke rart hun vinner priser for sine tepper.
Jeg viste frem det förste teppe jeg noengang har lagd, og var fornöyd med det.
Vi stiller dog i hver vår liga......


I resten av helgen har jeg blandt annet sydd noen nye sminkepunger, 2 svarte og 2 röde som tidligere vist.
Jeg lagde mönster til en större variant også, men den ble ikke like fin i proposjonene som de små.
Men den fyller sin plass som ekstra toilettmappe ved små utflukter.

Så er det ny uke med jobb, hundepass og litt kvalitetstid med symaskinen.
Hei då....  :-)

2 kommentarer:

  1. Takk skal du ha, fint du likte det....
    Morsomt å gjöre et slikt teppe, men mye jobb.
    Det blir ikke et slikt jeg gjör flere ganger i år, tror jeg.

    SvarSlett